Handelsbetingelser


OPLYSNINGER OM KOMBUCHA 

I Love Kombucha ejes af:
Kombu Cha ApS

Fortunvænget 19

2800 Kgs. Lyngby


Telefon: +45 2261 5459
CVR-nr.: 37799246

Etableringsår: 2012
Email: valentino@ilovekombucha.dk

 

BESTILLING

Når du bestiller på Kombu Cha, skal du være opmærksom på, at aftalen ikke anses for endeligt indgået, før du modtager en automatisk ordrebekræftelse fra os. Du kan altid hente aftalen frem ved at logge ind på din konto og gå ind under Min Konto -> Vis Alle Ordrer. Alle købsaftaler indgås på dansk.

Der tages i ordrebekræftelsen forebehold for udsolgte og/eller udgåede varer, prisfejl samt prisstigninger. Medmindre andet fremgår af varens titel eller beskrivelse er sproget på engelsk, hvilket også gælder manual/brugervejledning. Produktbilleder og beskrivelserne på siden er vejledende, og kan uden varsel ændres af producenten.

Når du handler på Kombu Cha, er den primære kommunikationsform email. Information om ordrer, levering, produkter mv. foregår hovedsageligt via email, og sendes til den email adresse, kunden har angivet på sin profil. Det er kundens ansvar at sikre, at den indtastede emailadresse er korrekt, og at mails fra Kombu Cha ikke sorteres fra som spam. Bemærk, at der med eksempelvis Hotmail og lignende tjenester typisk er et spamfilter tilknyttet, som kan sortere automatisk genererede mails fra. Sørg derfor for, at kommunikation fra Kombu Cha/Entertainment Trading ikke sorteres fra.

Kombu Cha bruger endvidere email til at sende relevante produktoplysninger i forbindelse med varer, du har købt hos os. Det kan være, hvis der opstår et generelt problem, som alle købere af en vare skal orienteres om, eller hvis der kommer efterfølgere, add ons og lignende til et produkt, du har købt. Du kan altid fravælge denne yderligere information ved at sige nej tak til nyhedsmail på din Kombu Cha profil.

Alle priser på Kombu Cha er inklusiv moms, eventuelle andre afgifter og levering. 

Ved forudbestilling sender vi normalt varen afsted dagen før den officielle releasedato, så du modtager varen til release. Vi tager dog forebehold for udskudte releasedatoer samt forsinket levering.

BETALING

Du kan betale med følgende betalingsmidler: Dankort, VISA/Dankort, MasterCard, VISA, VISA Electron og EAN.

Ved spørgsmål vedrørende din faktura kan du kontakte vores Kundeservice. Du modtager advisering pr. email, når vi har afsendt en vare til dig. Evt. indsigelser skal ske indenfor 4 arbejdsdage, fra advisering er sendt.

Betaler du med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr., når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden. De data, du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort, er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Kombu Cha eller andre har mulighed for at læse dataene.

Af sikkerhedsmæssige årsager laver vi stikprøvekontrol for at sikrer vi os, at oplysningerne du har bestilt med er korrekte, og at du er personen bag bestillingen, således der ikke er risiko for nogle har benyttet dit kreditkort. Derfor kan du via e-mail blive anmodet om at sende os billede eller scanning af enten dit kørekort eller pas, som sikre os at du er indehaveren af kreditkortet. Tjekket er 100% sikkert for dig og kun ment som ekstra service. Der er ingen risiko i at sende os disse oplysninger som også din bank vil bekræfte

Beløbet for varerne trækkes løbende i takt med, at vi foretager leveringer til dig. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. VIGTIGT! På dit kontoudtog vil hævninger fra Kombu Cha stå som ENTERTAINMENT.

RESERVATIONER

Vigtigt for VISA Electron og MasterCard Direct kort brugere: Når du betaler med disse kort, reserverer din bank pengene til os. Hvis ordren ekspederes indenfor 7 dage, hæves de allerede reserverede penge. Hvis ordren derimod først bliver ekspederet senere end de 7 dage (for eksempel i forbindelse med en forudbestilling), laver PBS automatisk en ny reservation på din konto uden, at den gamle reservation slettes. PBS har altså reserveret pengene to gange på din konto. Denne ekstra reservation forsvinder af sig selv efter cirka 30 dage. Har du ikke mulighed for at vente i 30 dage, kan du udfylde nedenstående formular, og sende den til os på mail, fax eller med posten. Så hjælper vi gerne med at få din bank til at ophæve reservationen. Bemærk, at det ikke er Kombu Cha, der laver den ekstra reservation, og at reservationen kun findes i din bank. Vi har altså ikke nogen direkte måde at fjerne reservationen på, eftersom det ikke er os, der har lavet den.

Ved brug af Points, som er opsparet på Kombu Cha.dk, må der ikke bruges flere Points, end der er optjent. Ved brug af flere Point end dette, forbeholder Kombu Cha.dk sig retten til at efterfakturere differencen og kræve betaling herfor.

LEVERING

Kombu Cha leverer din ordre med PostDanmark. Leveringspriser er indregnet i varens pris. 

Leveringstid afhænger af, om den pågældende vare er på lager. Leveringstid på lagervarer påregnes at være 1-2 dage. Varerne leveres med Post Danmark, og den forventede leveringstid bygger på deres statistikker for levering. Ifølge disse leverer Post Danmark cirka 97% af alle indenlandske forsendelser fra dag til dag. Opstår der forsinkelser hos Post Danmark vil levering i yderst sjældne tilfælde kunne tage længere end 1-2 dage. Da Post Danmark ikke giver garanti for dag-til-dag levering, er det ikke muligt at efterlyse en forsendelse hos Post Danmark før 4 dage efter afsendelse. I de travle perioder, såsom op til jul, eller i forbindelse med de helt store releases, kan der forekomme ekstra ekspeditionstid.

Du kan altid se status på dine ordrer på din konto på Kombu Cha.dk, som vi hele tiden opdaterer med de seneste oplysninger, vi har fået fra producenten. Bare klik på "DIN KONTO" i venstre side eller klik på linket, der stod øverst i Ordrebekræftelsen. Du kan også altid se forventet leveringstid og lagerstatus på produktbeskrivelsen, inden du bestiller.

Efter en vare er blevet afsendt, sender vi en forsendelsesbekræftelse via email til dig. Emailen bliver automatiske genereret og sendt fra os om aftenen cirka kl. 19.00. Når du har modtaget denne bekræftelse, betyder det, at Post Danmark har afhentet varen hos os, og at den er på vej til den adresse, du har angivet på ordren. Er varen mod forventning ikke kommet frem efter senest 4 hverdage, kan du kontakte Kombu Cha kundeservice for at igangsætte en efterlysning af varen. Efter denne 4 dages periode anser Kombu Cha og Post Danmark forsendelsen for vel ankommet.

Kombu Cha er ikke erstatningspligtig, hvis der ved bestilling er angivet en forkert adresse, og dette medfører bortkomst af forsendelsen.

Dellevering foretages på alle ordrer uden ekstra omkostninger for dig. Fx hvis en ordre indeholder 2 varer, hvoraf den ene er lagervare, så vil denne blive afsendt med det samme. Den sidste vare bliver sendt så snart, den kommer på lager. I forbindelse med dellevering trækker vi beløbet for hver levering, samme dag som levering afsendes herfra. Vær dog opmærksom på, at ordrer indeholdende bundle-tilbud ikke sendes før alle varer på ordren er tilgængelige.

Er en vare i restordre, vil du automatisk modtage opdateringer om leveringstid via email, når vi får nye oplysninger fra producenten, så du har samme oplysninger som os.

FORTRYDELSESRET

Du har ret til at fortyde dit køb i følge Forbrugeraftaleloven, dog skal varen returneres til os senest 14 dage efter, at du har modtaget den. Varen skal returneres i væsentlig samme stand og mængde, som da du modtog den. Fortryder du købet af en bundle, skal alle dele af bundlen returneres, da det betragtes som een samlet vare. Det er ikke muligt kun at fortryde købet af en del af en bundlevare. Vi gør opmærksom på, at varen skal returneres uden ibrugtagning for følgende varer: parfume og skønhedsprodukter, spillekonsoller, tilbehør (controllers, memory kort mv), da det er åbenbart, at en ibrugtagning af varen udgør en væsentlig forringelse af varens værdi. Dette skyldes, at en vare, der er taget i brug, ikke kan gensælges som ny, og dermed ikke længere er i væsentligt samme stand som ved leveringen. Det er ligeledes et krav, at disse varer returneres intakt i den originale emballage, som varen blev leveret i. Manglende eller beskadiget original emballage, resulterer i, at din fortrydelsesret bortfalder.

VIGTIGT! I forbindelse med spil og anden software, kan varen kun returneres, såfremt folien ikke har været brudt. Har du pakket varen ud af folieringen eller plomberingen, bortfalder din fortrydelsesret i henhold til Forbrugeraftaleloven (§ 20, stk. 3, nr. 2.)

Du kan returnere varen og fortryde købet ved at benytte "Returnér" knappen på ordren på din konto her på Kombu Cha, og du kan således fortryde købet ved at overdrage varen til Post Danmark. Du kan købe returpakkeseddel og printe den direkte på PostDanmarks hjemmeside hvor du også kan se priser på pakkepost på linket her: http://www.postdanmark.dk/da/Erhvervspost/Kunde-service/Selvbetjening/online-frankering/Sider/kob-pakkeporto-online.aspx

Før returnering skal du skrive returnummeret (RMA-nummer) uden på returpakken. Returnummeret (RMA-nummer) finder du på din ordre inde på DIN KONTO her på siden. Dette Returnummer skal angives tydeligt udenpå pakken, da denne ellers ikke vil blive modtaget af os. Varer kan afleveres personligt på vores adresse. Dog skal der stadig være påført/medbragt Returnummer til varen for videre behandling af din ordre.

Varen skal være sendt forsvarligt i beskyttende emballage.

Når du benytter fortrydelsesretten, skal du selv betale for fragten for at sende varen retur til os. Tilbagebetaling sker hurtigst muligt, efter vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for fortrydelsesretten. Du bedes vedlægge dit konto og reg. nr., så vi kan overføre pengene direkte til din konto.

Returvarer håndteres løbende i takt med, at de bliver modtaget. Er din vare ikke returneret til dig igen, eller hører du ikke fra os inden for 9 dage, bedes du venligst kontakte os. Bemærk, Returpakker sendt uden omdeling eller sendt pr. efterkrav modtages ikke.

REKLAMATION

Der gives efter købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen/fejlen. Du skal reklamere inden rimelig tid, efter du har konstateret manglen/fejlen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig. Hvis du ønsker det, kan du anmode om at få fremsendt en returlabel, så betaler vi fragtomkostningerne for dig. Det anbefales kraftigt, at disse procedurer følges, da de netop er skabt for at sikre dig som slutbruger den hurtigste og mest effektive behandling. Følges procedurerne ikke, må det påregnes, at behandlingstiden kan være væsentligt forlænget.

 

VARE BESKADIGET UNDER TRANSPORT

Modtager du en pakke, der har synlige tegn på skader under transport, er det vigtigt, at du modtager pakken med forbehold, eller alternativt åbner pakken, mens fragtfirmaets personale ser på. Hvis indholdet har taget skade, skal der laves en erstatningssag med det pågældende fragtfirma (Post Danmark). Fragtfirmaets personale kan hjælpe dig med at lave erstatningssagen. Det er vigtigt, at du straks gør indsigelser mod pakkens tilstand, og ikke kvitterer for modtagelsen uden forbehold.

Det er også muligt at nægte modtagelse på en beskadige pakke. Den vil så komme retur til os til kreditering. Er skaden ikke synlig ved modtagelse, kan du stadig lave en erstatningssag. Dog skal du sørge for at tage kontakt til fragtfirmaet hurtigst muligt, da de efter nogle dage ikke længere vil erstatte en beskadiget vare. For Post Danmark er denne periode 7 dage. I alle tilfælde er det klart en fordel at starte erstatningssagen øjeblikkeligt, skaden opdages.

 

REFUNDERING AF MOMS

Bemærk venligst, at vi ikke kan refundere moms for kunder i udlandet (herunder Færøerne og Grønland), da dette er en meget tidskrævende manuel process, og dermed vil påføre os tab p.g.a. den meget lave avance, Kombu Cha sætter for at kunne sælge vores varer så billigt som muligt.   

2. Bestilling

Du modtager en e-mail bekræftelse fra no-reply@KombuCha.dk når du har gennemført betalingen, og har desuden altid adgang til din ordrehistorik på ilovekombucha.dk via din konto.

Medlemskab kan tegnes af privatpersoner, der er fyldt 18 år. Der vil på de fleste produkter være et maximalt køb på ét stk. pr. produkt pr. medlemskab, da man ofte køber under indkøbspris.

5. Kortindehavers ansvars- og hæftelsesforhold

Indmeldelsen er bindende fra det øjeblik du bestiller et produkt, og derved tager dit medlemskab i brug, eller når der er gået 14 dage fra indmeldelsen. Kortholder er forpligtet til at betale det fulde beløb for hele den valgte medlemsperiode og efterfølgende abonnementshævninger, med mindre abonnementet i mellemtiden er opsagt jf. ovenstående regler for opsigelse.

6. Fortrydelsesret

Til dit abonnementskøb er knyttet den lovbestemte fortrydelsesret på 14 dage. Du kan kun fortryde, hvis du ikke har taget dit abonnement i brug indenfor de 14 dage. Du tager dit abonnement/din serviceydelse i brug, når du ved hjælp af dit abonnement gennemfører et køb.